Μαύρες τρύπες
Ψήφισε την ταινία
Για να ψηφίσεις την ταινία, πρέπει να συνδεθείς ή να εγγραφείς (δωρεάν).
Η ταινία ψηφίστηκε από 13 επισκέπτες με βαθμολογία 1,44 (για τη βαθμολόγηση των ταινιών χρησιμοποιήθηκε ο αλγόριθμος Bayesian, τον οποίο εφαρμόζει και η Internet Movie Database).
Η ταινία ψηφίστηκε από 13 επισκέπτες με βαθμολογία 1,44 (για τη βαθμολόγηση των ταινιών χρησιμοποιήθηκε ο αλγόριθμος Bayesian, τον οποίο εφαρμόζει και η Internet Movie Database).
Φωτογραφικό υλικό
Μαύρες τρύπες Αναλυτικά στοιχεία ταινίας
Γενικά στοιχεία
- Χώρα:
- ΕΛΛΑΔΑ
- Είδος:
- Ντοκιμαντέρ
- Έτος:
- 2007
Τεχνικά στοιχεία
- Format:
- miniDV
- Χρώμα:
- Χρώμα
- Διάρκεια:
- 5' 32''
- Ήχος:
- Stereo
Συντελεστές
- Σκηνοθέτης:
- Γρηγόρης Ζώρζος
- Παραγωγός:
- Γρηγόρης Ζώρζος
- Σενάριο:
- Γρηγόρης Ζώρζος
- Διεύθυνση Φωτογραφίας:
- απο την NASA
- Μοντάζ:
- Γρηγόρης Ζώρζος
Περίληψη
Η έρευνα του σύμπαντος κόσμου από τον φιλόσοφο Δημόκριτο είχε την ονομασία ΜΕΓΑΣ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ και περιείχε και την έννοια της ύπαρξης μαύρης τρύπας.
Σε αυτήν την πρωτόλειο ταινία παρουσιάζονται οι ΜΑΥΡΕΣ ΤΡΥΠΕΣ του διαστήματος, οι οποίες αποτελούν ένα μυστήριο στην σύγχρονη κοσμική ανάλυση και περιέχει εικόνες από την NASA και άλλες πηγές.
Σε αυτήν την πρωτόλειο ταινία παρουσιάζονται οι ΜΑΥΡΕΣ ΤΡΥΠΕΣ του διαστήματος, οι οποίες αποτελούν ένα μυστήριο στην σύγχρονη κοσμική ανάλυση και περιέχει εικόνες από την NASA και άλλες πηγές.
Σκεπτικό - Σχόλια
Κάθε ον σε όλη την ζωή του αναζητά τη συνέχεια της ύπαρξής του, ερευνώντας το απώτερο χθες ή το επόμενο αύριο του μετά την παρούσα ζωή.
Το σύμπαν είναι τόσο μεγάλο και τόσο άγνωστο για το ανθρώπινο ον που είναι χαμένο μέσα στην καθημερινότητα της ύπαρξής του ξεχνώντας ότι το βίωμα της πραγματικότητας περνά μέσα από την ίδια την εξελικτική λογοδυναμική της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και η λογική μιας ΜΑΥΡΗΣ ΤΡΥΠΑΣ είναι ένα από τα κλειδιά για την ανακάλυψη του άρρητου μυστικού της ζωής.
Το σύμπαν είναι τόσο μεγάλο και τόσο άγνωστο για το ανθρώπινο ον που είναι χαμένο μέσα στην καθημερινότητα της ύπαρξής του ξεχνώντας ότι το βίωμα της πραγματικότητας περνά μέσα από την ίδια την εξελικτική λογοδυναμική της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και η λογική μιας ΜΑΥΡΗΣ ΤΡΥΠΑΣ είναι ένα από τα κλειδιά για την ανακάλυψη του άρρητου μυστικού της ζωής.
Φωτογραφίες από τα γυρίσματα της ταινίας
Βιογραφικό σκηνοθέτη Γρηγόρης Ζώρζος
Ο μελετητής οικονομολόγος Γρηγόρης Ζώρζος γεννήθηκε στην Καλλιθέα και έχει σπουδάσει στο Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιώς, έχει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος Οικονομολόγου από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΟΕΕ) και τα δύο οικονομικά μελετητικά πτυχία στην Ελλάδα του ΥΠΕΧΩΔΕ/ΥΠΕΘΟ σε μελέτες οικονομικές(τάξη Γ, κατηγορία 3) και σε μελέτες οργάνωσης και σε μελέτες επιχειρισιακής έρευνας(τάξη Γ, κατηγορία 5), καθώς και άδεια άσκησης επαγγέλματος λογιστή και φοροτεχνικού (τάξη Α). Δημοσιογραφεί συχνά σε εφημερίδες και περιοδικά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ήταν εκλεγμένος στις Δημόσιες Σχέσης της Ενώσεως Ανταποκριτών Ελληνικού Τύπου Εξωτερικού (1993-1997) και του Συνδέσμου Ιστορικών Συγγραφέων (ΣΙΣ).
Είναι ο μοναδικός Έλληνας τακτικό μέλος της Royal Society of Literature (UK)
μαζί με γνωστούς διεθνώς συγγραφείς και νομπελίστες που δίνει τα διεθνή
λογοτεχνικά βραβεία, μέλος ως διασημότητα του International Who's Who of
Professionals (USA).
Αναγνωρισμένος σύμβουλος σε κοινοτικές δράσεις στις χώρες της
κεντροανατολικής Ευρώπης και στις χώρες της Κοινοπολιτείας (Phare και
Tacis). Αναγνωρισμένος καινοτόμος κατασκευαστής λογισμικού (software).
Δίπλωμα Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας "Σύστημα αυτόματου ελέγχου με Η/Υ
ιχθυοπληθυσμού σε υδατοκαλλιέργειες" και δύο Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας σε
ολοκληρωμένες εφαρμογές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών "Δημιουργία Σταυρολέξων με Η/Υ" και "Δημιουργία γρίφων, κουίζ, πάζζλε, σπαζοκεφαλιών, πνευματικών και λογικών γυμνασμάτων, παιχνιδιών, μαγικών τετραγώνων, αριθμολέξων και μαθηματικών παραδόξων με Η/Υ". Επίσης έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από διάφορους ελληνικούς και ξένους φορείς.
Το ερευνητικό μελετητικό του έργο για τον Μεγαλέξανδρο είναι υπό την Αιγίδα
της Unesco (Π&Ν), του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) και του Δήμου
Θεσσαλονίκης, Δήμου Καλλιθέας κ.λπ. φορέων.
Άλλα έργα του ιδίου: Λογοδυναμική Μορφοπλασία, Περί Οικονομίας Μεγάλου
Αλεξάνδρου (5 τόμοι), Τράπεζες Μεγάλου Αλεξάνδρου (2 τόμοι), Αρχαιοελληνικό
Οικονομικό Λεξικό (2 τόμοι), Νομίσματα Μεγάλου Αλεξάνδρου, Περί Δούλων
Διαλεγόμενοι (2 τόμοι), Περί Οικονομίας Διαλεγόμενοι, Πελασγοί
Οικονομολόγοι, Θαγετοί Οικονομολόγοι, Οικονομικά Στρατηγήματα, Περί Τεχνικών
Μεγάλου Αλεξάνδρου (5 τόμοι), Σταυρός: Το αιώνιον σύμβολον, Απαρχαί,
Σπονδαί, Αμβροσία, Νέκταρ, Ηγεσίες, Γενίτσαροι, Μυστικές Εταιρείες 1821,
Νομίσματα Καποδίστρια, Πατάτες Καποδίστρια, Μάρκο Πόλο, Χριστόφορος
Κολόμβος, Ναυμαχία της Ναυπάκτου, Αθύρματα, Το βιβλίο των παιχνιδιών, Αρχαία
Αθύρματα, Το Σκάκι του μεσαίωνα, Ναύπλιον 1202-1822, Μυστικές εταιρείες 1821
κ.λπ.
Αθύρματα (παιχνίδια): Αρχέγονα, Ναύπλιον, Αρκαδικά, Θεσσαλικά, Αττικά,
Λυκικά, Ιερογλυφικά, Πεσσοί, Διαγραμμισμός, Όργανον, Πεττείες, Βυζαντινά
αθύρματα, κινέζικα αθύρματα, αθύρματα ανατολής, κ.λπ.
Είναι ο μοναδικός Έλληνας τακτικό μέλος της Royal Society of Literature (UK)
μαζί με γνωστούς διεθνώς συγγραφείς και νομπελίστες που δίνει τα διεθνή
λογοτεχνικά βραβεία, μέλος ως διασημότητα του International Who's Who of
Professionals (USA).
Αναγνωρισμένος σύμβουλος σε κοινοτικές δράσεις στις χώρες της
κεντροανατολικής Ευρώπης και στις χώρες της Κοινοπολιτείας (Phare και
Tacis). Αναγνωρισμένος καινοτόμος κατασκευαστής λογισμικού (software).
Δίπλωμα Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας "Σύστημα αυτόματου ελέγχου με Η/Υ
ιχθυοπληθυσμού σε υδατοκαλλιέργειες" και δύο Διπλώματα Ευρεσιτεχνίας σε
ολοκληρωμένες εφαρμογές Ηλεκτρονικών Υπολογιστών "Δημιουργία Σταυρολέξων με Η/Υ" και "Δημιουργία γρίφων, κουίζ, πάζζλε, σπαζοκεφαλιών, πνευματικών και λογικών γυμνασμάτων, παιχνιδιών, μαγικών τετραγώνων, αριθμολέξων και μαθηματικών παραδόξων με Η/Υ". Επίσης έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από διάφορους ελληνικούς και ξένους φορείς.
Το ερευνητικό μελετητικό του έργο για τον Μεγαλέξανδρο είναι υπό την Αιγίδα
της Unesco (Π&Ν), του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού (ΣΑΕ) και του Δήμου
Θεσσαλονίκης, Δήμου Καλλιθέας κ.λπ. φορέων.
Άλλα έργα του ιδίου: Λογοδυναμική Μορφοπλασία, Περί Οικονομίας Μεγάλου
Αλεξάνδρου (5 τόμοι), Τράπεζες Μεγάλου Αλεξάνδρου (2 τόμοι), Αρχαιοελληνικό
Οικονομικό Λεξικό (2 τόμοι), Νομίσματα Μεγάλου Αλεξάνδρου, Περί Δούλων
Διαλεγόμενοι (2 τόμοι), Περί Οικονομίας Διαλεγόμενοι, Πελασγοί
Οικονομολόγοι, Θαγετοί Οικονομολόγοι, Οικονομικά Στρατηγήματα, Περί Τεχνικών
Μεγάλου Αλεξάνδρου (5 τόμοι), Σταυρός: Το αιώνιον σύμβολον, Απαρχαί,
Σπονδαί, Αμβροσία, Νέκταρ, Ηγεσίες, Γενίτσαροι, Μυστικές Εταιρείες 1821,
Νομίσματα Καποδίστρια, Πατάτες Καποδίστρια, Μάρκο Πόλο, Χριστόφορος
Κολόμβος, Ναυμαχία της Ναυπάκτου, Αθύρματα, Το βιβλίο των παιχνιδιών, Αρχαία
Αθύρματα, Το Σκάκι του μεσαίωνα, Ναύπλιον 1202-1822, Μυστικές εταιρείες 1821
κ.λπ.
Αθύρματα (παιχνίδια): Αρχέγονα, Ναύπλιον, Αρκαδικά, Θεσσαλικά, Αττικά,
Λυκικά, Ιερογλυφικά, Πεσσοί, Διαγραμμισμός, Όργανον, Πεττείες, Βυζαντινά
αθύρματα, κινέζικα αθύρματα, αθύρματα ανατολής, κ.λπ.
Σχόλια επισκεπτών
από το νεότερο από το παλιότεροΓια να δημοσιεύσεις τα σχόλιά σου, πρέπει να συνδεθείς ή να εγγραφείς (δωρεάν).
30/11/2010 7:05:07 μμ
a-kalemi@otenet.gr
Οι Μαύρες Τρύπες (γενικώς) εξηγούνται καλλίτερα με την ανάγνωση των κειμένων του «καλλιτέχνη» που επισυνάπτονται με τη μορφή σχολίων επί των «καλλιτεχνημάτων» του, τα οποία ονομάζει «βραβευμένα ντοκιμαντέρ».
Μετά από αυτή την ανάγνωση αποδέχομαι τον χαρακτηρισμό του «χαύνου» ως τιμητική διάκριση και αποχωρώ από τους χώρους του ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ.
Αντίο και Υγεία σε όλους.
Τη χρειαζόμαστε.
Μετά από αυτή την ανάγνωση αποδέχομαι τον χαρακτηρισμό του «χαύνου» ως τιμητική διάκριση και αποχωρώ από τους χώρους του ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ.
Αντίο και Υγεία σε όλους.
Τη χρειαζόμαστε.
23/10/2008 3:48:40 πμ
alfisti_1@yahoo.co.uk
διεθνες φεστιβαλ "μαι αςς"
12/8/2008 12:44:52 μμ
zorzos@otenet.gr
Απλη ενημέρωση για τους χαύνους. Το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ έχει πάρει βραβείο σε διεθνές φεστιβάλ.
1/3/2008 4:19:08 πμ
darkneighbour@hotmail.com
Vareto
13/2/2008 12:19:30 μμ
kat.zark@mail.gr
Καλά δουλευόμαστε;;
Τι είναι αυτό;;
Εγώ αυτό το λέω slideshow και όχι ντοκυμαντερ!
Είναι κάτι το οποίο μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε!
Βάζεις τις εικόνες στη σειρά, βάζεις κι από πάνω μουσική κι έγινε!
Σιγά το πράγμα!
Τι είναι αυτό;;
Εγώ αυτό το λέω slideshow και όχι ντοκυμαντερ!
Είναι κάτι το οποίο μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε!
Βάζεις τις εικόνες στη σειρά, βάζεις κι από πάνω μουσική κι έγινε!
Σιγά το πράγμα!
4/2/2008 6:11:57 μμ
zorzos@otenet.gr
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ-ΣΦΙΝΑΚΙ (Doc-Wedge ή Wedge-Doc)
Ο όρος (term) και η έννοια (meaning) του «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» (το ορθότερο στα ελληνικά είναι «Τεκμήριο-Σφινάκι») παρουσιάστηκε από τον μελετητή συγγραφέα Γρηγόρη Ζώρζο σε διεθνή Φεστιβάλ και περιοδικά για Ντοκιμαντέρ και προσδιορίστηκε ως το ευέλικτο ντοκιμαντέρ (τεκμήριο) το οποίο αφορά συγκεκριμένο, ιστορικό κυρίως θέμα, και έχει μέγιστη διάρκεια δεκαπέντε λεπτών, με εξειδικευμένες δυναμικές ιδιότητες.
Το «Τεκμήριο-Σφινάκι» ή «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» ανήκει στις μικρού μήκους ταινίες (shorts) στην Κατηγορία «Τεκμήριο» (documentary, ντοκιμαντέρ) και είναι διεθνώς το δυσκολότερο και ακριβότερο είδος κινηματογραφίας ή τηλεοπτικής δημιουργίας.
Στην σύγχρονη Ελλάδα επικράτησε η ξένη λέξη «Ντοκιμαντέρ» αντί του ορθού αρχαιοελληνικού όρου «Τεκμήριο» (απόδειξη).
Τεκμηριώνω, σημαίνει, απόδειξη ή επιβεβαίωση με αποδείξεις για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.
Συνεπώς και το Τεκμήριο ή Ντοκιμαντέρ είναι η επιβεβαιωμένη με αποδείξεις οπτικοακουστική παρουσίαση συγκεκριμένου θέματος (theme) ή θεματογραφίας (θέμα+γράφω) που καταλήγει σε ένα συμπέρασμα ή προσφέρει τροφή στην σκέψη.
Η δομή ενός λειτουργικού «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» (Doc-Wedge ή Wedge-Doc) ουσιαστικά προέρχεται από την αρχαιοελληνική λογική για τις οδηγίες προς τους «ειδωλοποιούντες», όπου η λογική δυναμική δημιουργική σκέψη γίνεται οπτικοακουστικό εικονικό αρχέτυπο (κοσμική σκιαμαχία) σύμφωνα με τους: Επίκουρο, Αριστοτέλη, Δημόκριτο, Λεύκιππο, Κράτη, Ηράκλειτο κ.λπ.
Αυτό επιτυγχάνεται μόνον με την συνεχή ροή ομοίων ειδώλων (εικόνων, μορφών, μορφοσκέψεων, δονήσεων κ.λπ.) τα οποία παγιώνονται τελικά σε μια μορφή (μορφοπλασία) ή δομή (κοσμικό αρχέτυπο).
Το αρχαίο κείμενο αναφέρει ξεκάθαρα «εκ της συνεχούς επιρρύσεως των ομοίων ειδώλων επί το αυτό αποτετελεσμένων».
Ο εγκέφαλος αποθηκεύει την καινούργια πληροφορία (φωτεινό στίγμα) που επιβάλλει το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι», αλλάζοντας τις ιδιότητες των εγκεφαλικών συνάψεων.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» έχει την δομή να δημιουργούμε κίνηση στα νευρικά κύτταρα (νευρώνες) μέσω της εξώθησης σε δημιουργική σκέψη, δηλαδή με δημιουργία εγκεφαλικών σημάτων στους νευροδιαβιβαστές, με αποτέλεσμα οι πληροφορίες να ταξιδεύουν με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Ουσιαστικά είναι μια συνειδητή επιλογή στην λειτουργία των νευρώνων και στις αποφυάδες τους (δενδρίτες και νευράξονες).
Οι συνάψεις αποτελούν τη βάση όλων των εγκεφαλικών λειτουργιών (από την αντίληψη ενός αντικειμένου μέχρι το περπάτημα, το σχηματισμό μιας μνήμης, την επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος κ.λπ.) και ευθύνονται για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, τα οποία μας κάνουν μοναδικούς ως νοήμονα έμβια όντα.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» αποτελεί μια επανάσταση και μια αντίσταση κατά του συστηματικού «κλαδέματος» των συνάψεων των ανθρωπίνων εγκεφάλων, η οποία γίνεται σκόπιμα και συστηματικά από τα διεθνή και τοπικά κέντρα αποβλάκωσης, μέσω των ζωντόβολων, των σύγχρονων οργανωμένων ορδών της χαύνωσης.
Πρέπει λοιπόν ένα «Ντοκιμαντέρ» για να είναι Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι να έχει τα παρακάτω ουσιαστικά στοιχεία:
1) Όχι μέσω της κίνησης, αλλά της ακινησίας (στάση) μέσω ελεγχόμενης κίνησης (στασιμότητα εν κινήσει) στο ντοκιμαντέρ. Δεν θα πρέπει να έχει λοιπόν συνεχή ροή (κίνηση) που είναι το βασικό στοιχείο της σημερινής οπτικής παραγωγής διεθνώς.
2) Όχι μέσω της ομιλίας, αλλά μέσω της δυναμικής σιωπής. Δηλαδή δεν θα είναι αναγκαίο να υπάρχει «Λόγος», αλλά δυναμικός Μη-λόγος (ενυπάρχον λόγος ή λογοπλασία) στο Ντοκιμαντέρ.
3) Όχι μέσω του λόγου (λογοπλασία), αλλά μέσω της εικονικής παρουσίας (νοοπλαστική καταγραφή σε αρχέτυπα ή εικονοθέτηση). Να δημιουργεί δηλαδή εγκεφαλικές συνάψεις προς συγκεκριμένη λογική για την παραγωγή σκέψης μέσω αυτής της δυναμικής (μορφοπλασία). Άλλωστε Σκηνοθεσία σημαίνει «θέτω σκηνές ή εικόνες» σε δυναμική ροή.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» μπορεί να κοπεί σε τμήματα (segment) του ενός έως δεκαπέντε λεπτών χωρίς να χάσει την λογική και το θέμα του και ταυτόχρονα μπορεί να αλλάζει η μουσική του χωρίς αυτό να αλλάζει την δομή του.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» είναι το μόνο έργο που μπορεί να μπαίνει στα κενά των τηλεοπτικών καναλιών ή σε νεκρούς χρόνους προβολής (χαμηλή ακροαματικότητα), ανάλογα με την αναγκαία χρονική διάρκεια που ρυθμίζεται από το ευμετάβλητο του χρόνου των τηλεοπτικών καναλιών και που σύμφωνα με την δομή του «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» αυτό έχει την ίδια δομή και λογική ανεξάρτητα από το τμήμα (segment) που θα παιχθεί.
Και το Σφινάκι όσο κι αν μεγαλώσει κανάτα (μεγάλου μήκους ταινία) δεν γίνεται. Υπάρχει ύψος, βάθος, χρόνος, χώρος για όλα όσα είναι ημιτελή ή μέσα στον κόσμο της πλάνης (μάγια, μαγεία).
Προσοχή όμως υπάρχουν και τα Σφινάκια-μπόμπες (Ντοκιμαντέρ-ψευδο-Σφινάκια) που φτιάχνουν τα Λαμόγια των ορδών της χαύνωσης, τα οποία δεν θα σας επιτρέψουν να επιζήσετε νοητικά (!)
Με απλά λόγια «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» είναι ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο μπορεί να κοπεί τμήμα του (segment), να αλλάξει η μουσική του, να ανακατευθούν τα τμήματα του (scrabbling), να αλλάξει η σειρά του (change positioning) και να παραμείνει το ίδιο ντοκιμαντέρ όσο αφορά την λογική δυναμική του, ως θεματολογία και δομή, η οποία μπορεί να μείνει ως καταγραφή στον εγκεφαλικό ιστό μια νέα σύναψη των νευρωνικών κυττάρων.
Υ.Γ. Η διαφορά μεταξύ της λέξης Σφηνάκι και Σφινάκι είναι αναλογικά ίδια διαφορά με την διαφοροποίηση της λέξης Σφήξ και Σφίξ.
Ο όρος (term) και η έννοια (meaning) του «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» (το ορθότερο στα ελληνικά είναι «Τεκμήριο-Σφινάκι») παρουσιάστηκε από τον μελετητή συγγραφέα Γρηγόρη Ζώρζο σε διεθνή Φεστιβάλ και περιοδικά για Ντοκιμαντέρ και προσδιορίστηκε ως το ευέλικτο ντοκιμαντέρ (τεκμήριο) το οποίο αφορά συγκεκριμένο, ιστορικό κυρίως θέμα, και έχει μέγιστη διάρκεια δεκαπέντε λεπτών, με εξειδικευμένες δυναμικές ιδιότητες.
Το «Τεκμήριο-Σφινάκι» ή «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» ανήκει στις μικρού μήκους ταινίες (shorts) στην Κατηγορία «Τεκμήριο» (documentary, ντοκιμαντέρ) και είναι διεθνώς το δυσκολότερο και ακριβότερο είδος κινηματογραφίας ή τηλεοπτικής δημιουργίας.
Στην σύγχρονη Ελλάδα επικράτησε η ξένη λέξη «Ντοκιμαντέρ» αντί του ορθού αρχαιοελληνικού όρου «Τεκμήριο» (απόδειξη).
Τεκμηριώνω, σημαίνει, απόδειξη ή επιβεβαίωση με αποδείξεις για κάποιο συγκεκριμένο θέμα.
Συνεπώς και το Τεκμήριο ή Ντοκιμαντέρ είναι η επιβεβαιωμένη με αποδείξεις οπτικοακουστική παρουσίαση συγκεκριμένου θέματος (theme) ή θεματογραφίας (θέμα+γράφω) που καταλήγει σε ένα συμπέρασμα ή προσφέρει τροφή στην σκέψη.
Η δομή ενός λειτουργικού «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» (Doc-Wedge ή Wedge-Doc) ουσιαστικά προέρχεται από την αρχαιοελληνική λογική για τις οδηγίες προς τους «ειδωλοποιούντες», όπου η λογική δυναμική δημιουργική σκέψη γίνεται οπτικοακουστικό εικονικό αρχέτυπο (κοσμική σκιαμαχία) σύμφωνα με τους: Επίκουρο, Αριστοτέλη, Δημόκριτο, Λεύκιππο, Κράτη, Ηράκλειτο κ.λπ.
Αυτό επιτυγχάνεται μόνον με την συνεχή ροή ομοίων ειδώλων (εικόνων, μορφών, μορφοσκέψεων, δονήσεων κ.λπ.) τα οποία παγιώνονται τελικά σε μια μορφή (μορφοπλασία) ή δομή (κοσμικό αρχέτυπο).
Το αρχαίο κείμενο αναφέρει ξεκάθαρα «εκ της συνεχούς επιρρύσεως των ομοίων ειδώλων επί το αυτό αποτετελεσμένων».
Ο εγκέφαλος αποθηκεύει την καινούργια πληροφορία (φωτεινό στίγμα) που επιβάλλει το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι», αλλάζοντας τις ιδιότητες των εγκεφαλικών συνάψεων.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» έχει την δομή να δημιουργούμε κίνηση στα νευρικά κύτταρα (νευρώνες) μέσω της εξώθησης σε δημιουργική σκέψη, δηλαδή με δημιουργία εγκεφαλικών σημάτων στους νευροδιαβιβαστές, με αποτέλεσμα οι πληροφορίες να ταξιδεύουν με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Ουσιαστικά είναι μια συνειδητή επιλογή στην λειτουργία των νευρώνων και στις αποφυάδες τους (δενδρίτες και νευράξονες).
Οι συνάψεις αποτελούν τη βάση όλων των εγκεφαλικών λειτουργιών (από την αντίληψη ενός αντικειμένου μέχρι το περπάτημα, το σχηματισμό μιας μνήμης, την επίλυση ενός μαθηματικού προβλήματος κ.λπ.) και ευθύνονται για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, τα οποία μας κάνουν μοναδικούς ως νοήμονα έμβια όντα.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» αποτελεί μια επανάσταση και μια αντίσταση κατά του συστηματικού «κλαδέματος» των συνάψεων των ανθρωπίνων εγκεφάλων, η οποία γίνεται σκόπιμα και συστηματικά από τα διεθνή και τοπικά κέντρα αποβλάκωσης, μέσω των ζωντόβολων, των σύγχρονων οργανωμένων ορδών της χαύνωσης.
Πρέπει λοιπόν ένα «Ντοκιμαντέρ» για να είναι Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι να έχει τα παρακάτω ουσιαστικά στοιχεία:
1) Όχι μέσω της κίνησης, αλλά της ακινησίας (στάση) μέσω ελεγχόμενης κίνησης (στασιμότητα εν κινήσει) στο ντοκιμαντέρ. Δεν θα πρέπει να έχει λοιπόν συνεχή ροή (κίνηση) που είναι το βασικό στοιχείο της σημερινής οπτικής παραγωγής διεθνώς.
2) Όχι μέσω της ομιλίας, αλλά μέσω της δυναμικής σιωπής. Δηλαδή δεν θα είναι αναγκαίο να υπάρχει «Λόγος», αλλά δυναμικός Μη-λόγος (ενυπάρχον λόγος ή λογοπλασία) στο Ντοκιμαντέρ.
3) Όχι μέσω του λόγου (λογοπλασία), αλλά μέσω της εικονικής παρουσίας (νοοπλαστική καταγραφή σε αρχέτυπα ή εικονοθέτηση). Να δημιουργεί δηλαδή εγκεφαλικές συνάψεις προς συγκεκριμένη λογική για την παραγωγή σκέψης μέσω αυτής της δυναμικής (μορφοπλασία). Άλλωστε Σκηνοθεσία σημαίνει «θέτω σκηνές ή εικόνες» σε δυναμική ροή.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» μπορεί να κοπεί σε τμήματα (segment) του ενός έως δεκαπέντε λεπτών χωρίς να χάσει την λογική και το θέμα του και ταυτόχρονα μπορεί να αλλάζει η μουσική του χωρίς αυτό να αλλάζει την δομή του.
Το «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» είναι το μόνο έργο που μπορεί να μπαίνει στα κενά των τηλεοπτικών καναλιών ή σε νεκρούς χρόνους προβολής (χαμηλή ακροαματικότητα), ανάλογα με την αναγκαία χρονική διάρκεια που ρυθμίζεται από το ευμετάβλητο του χρόνου των τηλεοπτικών καναλιών και που σύμφωνα με την δομή του «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» αυτό έχει την ίδια δομή και λογική ανεξάρτητα από το τμήμα (segment) που θα παιχθεί.
Και το Σφινάκι όσο κι αν μεγαλώσει κανάτα (μεγάλου μήκους ταινία) δεν γίνεται. Υπάρχει ύψος, βάθος, χρόνος, χώρος για όλα όσα είναι ημιτελή ή μέσα στον κόσμο της πλάνης (μάγια, μαγεία).
Προσοχή όμως υπάρχουν και τα Σφινάκια-μπόμπες (Ντοκιμαντέρ-ψευδο-Σφινάκια) που φτιάχνουν τα Λαμόγια των ορδών της χαύνωσης, τα οποία δεν θα σας επιτρέψουν να επιζήσετε νοητικά (!)
Με απλά λόγια «Ντοκιμαντέρ-Σφινάκι» είναι ένα ντοκιμαντέρ στο οποίο μπορεί να κοπεί τμήμα του (segment), να αλλάξει η μουσική του, να ανακατευθούν τα τμήματα του (scrabbling), να αλλάξει η σειρά του (change positioning) και να παραμείνει το ίδιο ντοκιμαντέρ όσο αφορά την λογική δυναμική του, ως θεματολογία και δομή, η οποία μπορεί να μείνει ως καταγραφή στον εγκεφαλικό ιστό μια νέα σύναψη των νευρωνικών κυττάρων.
Υ.Γ. Η διαφορά μεταξύ της λέξης Σφηνάκι και Σφινάκι είναι αναλογικά ίδια διαφορά με την διαφοροποίηση της λέξης Σφήξ και Σφίξ.
3/2/2008 2:15:09 μμ
lena.dasein@gmail.com
Aπο το βιογραφικό σας κατάλαβα πως είστε ένας επιτυχημένος οικονομολόγος. Οι μαύρες τρύπες τώρα σε τι σας έφταιξαν; Και όταν λέτε ντοκιμαντερ τι ακριβως εννοείτε;
3/2/2008 1:11:10 μμ
dkarayannakos@t-online.de
Για 5 λ. και 32 δευτ. ενα πολυ μακροχρονο Dia-show.
Για 2 λ. θα ηταν ισως καλυτερο.
2/2/2008 11:02:56 μμ
eliasvouno@yahoo.com
MAVRO XALI
2/2/2008 7:12:21 μμ
mariap_80@hotmail.com
I think you shouldn't use various transitions for this slideshow (let's be honest,this is not a film).I think simple dissolves could have worked much better.Also I am not sure about the tracks, I think the second track suits better to that 'film'.You shouldn't use two different tracks though.Opening and final credits are
bad.A simple black and white would make it much more neat.In general I enjoyed the space images, but I am not sure if I should call this a film...
bad.A simple black and white would make it much more neat.In general I enjoyed the space images, but I am not sure if I should call this a film...
2/2/2008 7:11:51 μμ
mariap_80@hotmail.com
I think you shouldn't use various transitions for this slideshow (let's be honest,this is not a film).I think simple dissolves could have worked much better.Also I am not sure about the tracks, I think the second track suits better to that 'film'.You shouldn't use two different tracks though.Opening and final credits are
bad.A simple black and white would make it much more neat.In general I enjoyed the space images, but I am sure if I should call this a film...
bad.A simple black and white would make it much more neat.In general I enjoyed the space images, but I am sure if I should call this a film...
18/1/2008 3:07:16 μμ
r15n@mail.gr
Ενδιαφέρον...